Top 10 keresőoptimalizálás hiba, és azok egyszerű javítása

Egy szuper weboldal önma­gá­ban annyit ér, mint a világ leggyönyörűbb festménye lerakva a pince legsötétebb sarkába, amit csupán az arra járó egerek néznek meg.

Egy szuper weboldal önma­gá­ban annyit ér, mint a világ leggyönyörűbb festménye lerakva a pince legsötétebb sarkába, amit csupán az arra járó egerek néznek meg.

Mi történik a weboldalammal? Miért nem látom az első oldalon a keresőben? Pedig foglalkoztam keresőoptimalizálással, mindent megteszek, hogy jó legyen az oldalam SEO-ja, valami mégsem működik.

A fenti kérdések sok weboldal tulajdonost aggasztanak, amikor egy gondosan megépített weblap kikerül a nagyközönség elé. A Te weblapoddal mi a helyzet? Foglalkoztatnak a fenti kérdések?

Biztos vagyok benne, hogy remek weboldalad van, ami megérdemli a sok látogatót. Rengeteg időt töltöttél vele, hogy a lehető legjobban összerakd, rengeteg pénzt kifizettél a webesednek, de valami mégsem fain, és ez igencsak frusztrál.

Senki nem talál rád a Google-ben…

Lehet a tiéd a világ legszebb weboldala – ha az emberek nem találják meg, nem fognak tudni rólad – ergo nem fognak vásárolni sem.

A Google a világ leglátogatottabb weboldala, és az internetes keresések túlnyomó részét arra használja, hogy azokat más weblapokra irányítja át. Akár a Te weboldaladra is. Éppen ezért módfelett fontos a keresőoptimalizálás, hogy erős jelenléted legyen a találati listában.

Ha megérted, min tudsz javítani, tudni fogod, mit tehetsz azért, hogy javíts is azon.

Az elmúlt években több tucatnyi webhelyet elemezve állapítottam meg, hogy mik azok az általánosan jelen lévő tényezők, amik miatt hátrébb sorolhat a Google a találati listán, és ami miatt nem szerepel jól a keresési eredményekben a weblapod.

10 keresőoptimalizálás hiba, ami hátráltatja a weblapod

1. Minőségi tartalom hiánya

A Google a jó minőségű, egyedi, és releváns tartalommal rendelkező oldalakat részesíti előnyben. Annak érdekében, hogy a Te weblapod is ilyen legyen, törekedj az egyedi, informatív és megragadó tartalom létrehozására!

Olyan tartalmat hozz létre, ami érdekli az ügyfeledet, ami egy valós problémára nyújt megoldást, olyat, ami amellett, hogy hasznos, még érdekes is. Lehet, hogy most azt gondolod, hogy sok ez így egyszerre és ilyen tartalom nincs. Viszont kellő gyakorlással képes leszel egyre jobb tartalmakat adni az olvasóidnak.

A megfelelő keresőoptimalizálás érdekében végezz alapos kutatást a célközönségedről és az érdeklődési körükről, hogy a tartalmad rezonáljon rájuk és optimalizáld a mondanivalódat arra a nyelvezetre, amiket ők használnak.

2. Bonyolult oldalstruktúra

Ha webhelyed navigációja kacifántos, törött linkeket tartalmaz, vagy éppen lassú a betöltési ideje, a Google hátrébb fogja sorolni. Győződj meg arról, hogy a weboldalad áttekinthető és kellően felhasználóbarát, illetve arról is, hogy minden hivatkozás működőképes legyen! A betöltési idő csökkentése érdekében optimalizáld a képeket és lehetőleg a videókat videóplatformon (Vimeo, Youtube, közösségi oldalak beágyazási link) keresztül ágyazd be az oldaladba, hogy ne terhelje a szervert feleslegesen! Végezetül ehhez a ponthoz: legyen az oldalad mobilbarát!

3. A backlinkek hiánya

Amikor más weboldalak hivatkoznak rád, akkor azzal a weboldaladra mutató hivatkozások keletkeznek. Ezeket a hivatkozásokat nevezzük backlinkeknek. Gondolhatsz úgy egy kapott linkre, mint egy szavazásra, amit mások a webhelyedre adnak le. Minél több szavazatot kapsz, annál jobb helyzetben vagy.

A backlinkek döntő tényezőt jelentenek a Google rangsorolási algoritmusában. Ha hiányoznak a hiteles forrásokból származó visszautalások, akkor kevesebb lesz az esély arra, hogy a Google szeretni fogja a weblapod, és kevesebb lesz az esélye annak, hogy előre sorol a találati listában. Figyelj oda a weblapod keresőoptimalizálása során!

Ennek a növeléséhez keress meg olyan webhelyeket, ahová vendégposztot írhatsz, vagy éppen vásárolhatsz is cikk megjelenéseket. A legjobb, ha olyan kiváló minőségű tartalmat hozol létre, amire más webhelyek maguktól is hivatkozni akarnak majd. Azt azért érdemes tudni, hogy a nem megfelelő minőségű linkek is befolyásolhatják negatívan az oldal helyezését, ezért ha nem értesz hozzá, kérj szakértői segítséget!

4. Helytelenül optimalizált kulcsszavak

A kulcsszavak még mindig fontosak a keresőoptimalizálás szempontjából, de a túlzott használatuk árthat is a rangsorolásnak. A kulcsszavak a keresési eredményekben való szereplés alapjai, de ha nem megfelelően használod őket, az negatív hatással lehetnek az oldal rangsorolására. Mielőtt belekezdenél a keresőoptimalizálásba, érdemes kulcsszókutatást végezni, majd megtervezni a megfelelő kulcsszóstruktúrát a weblapon és ennek megfelelően helyesen elhelyezni a címekben, meta leírásokban és tartalomban. Ide kattintva olvashatsz egy remek cikket a témáról.

5. Lassan töltődik be az oldal

Mint korábban említettem, a lassú betöltési idő is árthat weboldalad rangsorolásának. A lassú oldalbetöltési sebesség negatívan befolyásolja a felhasználói élményt, és ennek következtében azt a weboldalt, amire sokat kell várni, Google is hátrébb sorolja.

Felhasználói oldalról az egyszerű navigáció, az optimalizált képek és a letisztult design elemek segíthetnek a sebesség javításában. Ha mélyebbre akarsz ásni, érdemes a webeseddel átnézetni, hogy a háttérben futó kód a lehető legtisztább-e, az oldal technikai beállításai és a szerver paraméterek a lehető legjobb működésre vannak-e optimalizálva.

6. A közösségi média jelenlét hiánya

A közösségi média jelenléted szintén hatással lehet a weboldalad rangsorolására. Ez is a keresőoptimalizálás része kell, hogy legyen. Ennek orvoslására hozz létre közösségi média fiókokat a weboldalhoz, és rendszeresen tegyél közzé frissítéseket és linkeket a tartalmaidhoz! Ösztönözd a követőid, hogy osszák meg tartalmaidat a saját közösségi média fiókjaikon!

Ne feledd! A Google indexeli a Facebookot, a LinkedInt és a legtöbb közösségi csatornán jelen lévő tartalmat. Tehát minél többet használod őket, annál több releváns weboldalra mutató backlinked lesz. Mielőtt azonban gőzerővel beleveted magad, érdemes tudni, hogy ezek a backlinkek nem olyan erősek, mint egy releváns weboldalról kapott link, tehát nem helyettesíti a linképítést. Viszont jól kiegészíti.

7. Logikátlan, elavult tartalom

Ha a weboldalad tartalma elavult vagy ritkán frissül, a Google alacsonyabbra rangsorolja azt. Ügyelj arra, hogy rendszeresen friss, a célközönséged számára releváns tartalmat tegyél közzé! Emellett frissítsd a régi tartalmakat is, hogy azok relevánsak és hasznosak maradjanak!

Ha azért nem írsz, mert nincs ötleted, vagy időd kitalálni új cikkeket,

  • gondold végig az ügyfeleid problémáit,
  • válaszold meg a leggyakrabban feltett kérdéseit,
  • mesélj a termékeidről,
  • figyeld, miről beszélnek a versenytársaid,
  • tartsd nyitva a szemed a világ aktuális eseményeit illetően és keresd a kapcsolódást!

Ezek segíthetnek abban, hogy meginduljon az ötletelés és a szuper tartalmak gyártása.

8. Hiányzó meta címkék és leírások

A meta címkék és leírások segítenek a Google-nek megérteni, hogy miről szól az oldal. Ha hiányoznak, akkor az algoritmusoknak nehéz megfelelően értelmezni az oldalt, ami negatívan befolyásolhatja a rangsorolást. Nem beszélve arról, hogy a meta title és a meta description fog megjelenni a Google találati lista előnézeti képén, illetve a social média megosztások szövegeiben is.

WordPress esetén kiválóan testre lehet szabni ezeket profi keresőoptimalizálást segítő bővítményekkel. Ilyen például a Rank Math, a SEOPress és a YOAST SEO bővítmény, amelyek közül az utóbbi időben inkább a Rank Math-ot, vagy a SEOPress-t szoktam javasolni és használni.

9. Gyenge felhasználói elkötelezettség

A Google a webhelyek rangsorolásakor olyan felhasználói elkötelezettségi mérőszámokat is figyelembe vesz, mint a visszafordulási arány és a webhelyen eltöltött idő. Győződj meg arról, hogy weblapod tartalma magával ragadó, és interakcióra ösztönzi a felhasználókat! Fontold meg az interaktív elemek, például kvízek, szavazások vagy felmérések hozzáadását a felhasználói elkötelezettség növelése érdekében, illetve ennél a pontnál is fontos megemlítenem, hogy legyen jól struktúrált az oldal, mert sok visszafordulás abból adódik, hogy néhány kattintásból nem találja meg a látogatód amit keres. Tehát vásárlás helyett elhagyja az oldalt.

10. Elhanyagolt mobilnézet

Az emberek egyre inkább mobil eszközöket használnak az internetezéshez, ezért a Google is előnyben részesíti a mobilbarát weboldalakat. Nézd csak!

keresőoptimalizálás, mobil, statisztika

Ha az oldalad nem reszponzív – azaz nem alkalmazkodik a felhasználó kijelzőjéhez, rosszul jelenik meg a mobil eszközökön, akkor ez bizony negatívan befolyásolhatja a rangsorolást. Ma már ez alap kérdés – nem is kellene kérdésnek lennie, ettől függetlenül az ördög nem alszik, úgyhogy mindenképp kérdezz rá a webesednél, hogy eszközfüggetlen lesz-e a weboldal, amit készít neked! Ne az átadáskor derüljön ki, hogy mobileszközön nem működik a weboldalad!

Összefoglalás

A weboldalad rangsorolásának javítása érdekében összpontosíts

  • a célközönséged számára releváns, kiváló minőségű tartalom létrehozására,
  • a weboldalad átláthatóságának és használhatóságának az optimalizálására,
  • a hiteles forrásokból származó backlinkek kiépítésére,
  • valamint a közösségi médián és az interaktív tartalmakon keresztül történő – közönségeddel való kapcsolattartásra.

Mindezek mellett ügyelj arra, hogy a meta adatok rendben legyenek, csökkentsd a betöltési időt, és kerüld a kulcsszavak túlzott használatát!

Huhh, sok ez így egyszerre, nem? Pedig a fentiekre mindre figyelned kell, hogy sikeres legyen a weblapod, és egyáltalán legyen értelme üzemeltetni. Ha úgy érzed, a keresőoptimalizáláshoz segítségre van szükséged, keress minket bizalommal!

Tetszik, amit olvastál? Oszd meg mással is!

A cikk szerzője: